Barn & hund

Igår hade vi en dag då vi bara tog det lugnt. Gina hade ingenting emot att inte gå upp, och ut, särskilt tidigt - och inte hennes matte heller. Det fick vi däremot göra idag för vi passar Elliot några timmar. Det är däremot inte så ansträngande då han och Gina sköter sig bra själva. Han kastar bollar till henne som hon hämtar tillbaka till honom ena stunden och andra så ligger de ner tillsammans och han håller hennes tuggben åt henne. Men lite bus gör de allt också! Elliot hade visst plockat ner en liten julgranskula till Gina som hon så glatt och stolt kom med till mig förut. Igår så gick vi en lång runda i skogen och jag tränade lite inkallning med Gina, och jag tycker att det gick bra. Ska försöka ha henne lite lös på varje runda och träna det. Hon hittade julgransfoten's vatten härromdan och började dricka där ur istället för från sin egen vattenskål, vilket kanske inte är så bra. Så nu står den under granen bredvid julgransfoten. Jag måste säga att jag tycker att det ser roligt ut när hon kryper under grenarna för att dricka. Gina har också hittat sig en ny favorit-sovplats. Framför kaminen, där det är varmt och gott!



Och visst är de där två söta tillsammans?!





Gina har varit lite dålig på att äta nu några dagar men vi får hoppas att hon kommer igång med det riktigt igen snart. Nu tror jag att vi tre ska göra oss iordning för att gå ut en runda. Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0