Det är tröttsamt att vara stallhund!

"Idag har jag varit med matte i stallet. Det är så himlans roligt där! Och det finns många olika slags djur där. Jag lyckades för en gångs skull skrämma iväg något med mitt skall! Det var tre stycken ljusgråa ull-bollar med fyra smala ben och de lät märkligt. Sen så fick jag träffa en stor brun häst och plötsligt så brydde inte matte sig om mig längre utan hon skulle bara borsta och pyssla med den. Lite orättvist tyckte jag nog så jag sysselsatte mig med något annat - att äta bajs. Men det fick jag inte heller göra för matte och jag fick något långt och oranget av henne istället att äta. Såklart fick hästen också en och den åt upp den på en gång. Så jag tänkte att jag ska väl inte vara sämre utan jag smakade jag med, och jag brukar inte tycka om grönsaker men denna var faktiskt helt okej! Men roligast var det när matte gömde den på åkern och jag fick springa ut och leta upp den igen. När vi var klara där åkte vi hem, mer kommer jag inte ihåg för jag har sovit ända sen dess!"


Vi önskar er en trevlig 3:e advent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0