Utställning i Moheda

Idag bar det av till Moheda för att ställa ut Gina. Det var mest för att träna på det vi lärde oss på kursen med Gerard O'Shea i början av december som jag anmälde oss till denna utställningen. Och jag måste säga att jag märkte stor skillnad, jag är jättenöjd med hur det gick. Hon skötte sig bra och till och med tandvisningen gick utmärkt! Att det slutade så bra var som "grädde på moset". Så klart så finns det alltid saker att träna och finslipa på men det är det som gör att det är roligt att syssla med detta, tycker jag. Att man alltid lär sig något nytt. Ginis fick även träffa sin hovawart-kompis som bara bor några hus härifrån, och det var mycket uppskattat. Det är roligt att man riktigt kan se hur det lyser i hennes ögon av att se alla dessa hundar och dessutom få "prata" med några. Detta var vår sista valp-utställning och det känns faktiskt lite vemodigt. Hon är så stor nu, den lilla tjejen. Samtidigt ska det bli väldigt spännande att se hur det kommer gå framöver för henne. Men oavsett hur det går så kommer hon alltid vara mattes stjärna.

Ha ett fortsatt bra 2007!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0