DP i livet är givet

Igår var det start på agilitykursen och Gina var väldigt glad över att få träna och träffa alla hundar. Det var delar av gänget vi gick valpkursen i agility med men några hade hoppat av. Jag tror att vi var ungefär 8 st och det är rätt lagom. Vi började med att gå igenom kursen och våra mål, vi fick även en bok "Agility klass 1" och det blir läxläsning i den till varje tillfälle. Sedan gick vi ut på planen för at tha lite praktisk träning. Underlaget var verkligen inte det bästa igår. Blött och lerigt så Gina satte sig knappt ner utan hade hela tiden en liten bit till marken. Istället för att köra "sitt kvar" tillät jag henne att stå, bara hon stannade kvar. Mycket energi hade hon igår och det blev ett dvärgpinscher-ryck en gång när hon var lös och jag skulle koppla henne igen. Precis när jag var påväg att göra det vände hon sig om och sprang runt, runt och runt. Såg rätt roligt ut eftersom hon gjorde en cirkel där hon sprang igenom tunneln varje gång. Gina fick träning på det och vi andra fick oss ett gott skratt. Jag måste jobba mycket med henne med detta så att hon inte rymmer. Kan dock förstå henne igår då hon var glad över att få träffa alla igen och att vi dessutom vara nere på agilityplanen.

Ikväll är det avslutning med lydnadskursen och vi ska vara i skogen vid havet och ha lite blandade moment. Det ska bli jätteroligt för vi ska bl.a. få lära oss att lägga spår! Att solen skiner och att jag har en underbar hund gör inte saken värre.

image65
Matte älskar dig Gina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0