Mycket agility!

Nu har vi haft några dagar fullspäckade med agility! I lördags hängde vi på Marie & Midas som skulle till Bjuv för att tävla officiellt. Halv fem steg vi upp och Gina såg ut som ett frågetecken, vad är meningen med att gå upp så tidigt matte?! En stund senare satt i bilen på väg med riktning mot Helsingborg. Väl framme var det fullt med hundar och tillhörande ägare. Vädre var väl lite si så där på morgonen men sedan sprack det upp och blev riktigt härligt & soligt. Skönt tyckte Gina som la sig ner och solade en stund, himla skönt att hon kan koppla av så bra när det är fullt liv runt omkring. Det var spännande att titta på alla loppen och även rätt lärorikt. Man lär sig faktiskt mycket bara av att titta när andra gör det! Midas skötte sig jättebra, de är så duktiga, och jag hoppas att Gina såg och lärde sig hur man ska göra.. I bilen hem hördes det inte ett knyst och Gina sov i stort sett ända till söndag morgon.

Efter lördagens tävling var jag så taggad på att själv träna så vi åkte upp på klubbens allmäna agiliyträning på eftermiddagen. Rolig träning som gick över förväntan för min del! Hon har varit lite rädd för vippen nu ett tag men igår så fick var det precis som att det var som bortblåst. Skönt att det äntligen har släppt. Även däcket och slalomen gick bra igår. Hon har börjat förstå nu att man ska hoppa igenom däcket och inte bara gå vid sidan om det.. Slalomen har vi fått stora resultat på efter att jag har satt upp skidstavar i trädgården och tränat på. Det känns som att även det börjar säppa nu och självklart känns det väldigt skönt.

Idag var det agilitykurs med liten halvtrött DP. Jag tror att löpet kan spela en liten roll i det för det var intressant att lukta överallt. Hon kämpade ändå på bra och var duktig. Kämpade på med vippen och hon brydde sig inte om den idag heller. Vi testade lite 8-övningar för att öva bakom- samt framförbyten. Där var det Gina som var den som skötte och matte den som behöver öva! Hon är väldigt uppmärksam så jag måste var snabb med kommandona för att hon ska söka sig framåt. Det gäller att hinna med allt och att det ska bli rätt. Nu ser vi redan fram emot nästa måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0