DP-kompis

Igår var jag och Gina på vår brukshundsklubb på den måndagsträningen. Det var såklart flest hundar där som tnade imponerande lydnad, tydligen är det tävling på söndag också så det var full aktivitet. Så vi tränade lite på en annan nivå när vi gjorde kontakt-övningar med störning. Men alla har ju varit där någon gång! Jag tycker att hon skötte sig bra och jag hade henne lös kortare stunder utan att hon sprang iväg. Till Gina's förtjusning så var klubbens andra dvärgpinscher där - Midas. De hade väldigt roligt tillsammans när de lekte sina "DP-lekar". Det är roligt för Gina att hon har en kompis här och vi kommer träffas rätt ofta så att de får leka, men även träna, tillsammans. Midas har gjort MH där och det var roligt igår när det var någon av de alla med brukshundar som sa till en annan "Ser du den där lille där? Han har minsann gjort MH!", rätt imponerade. Vi får väl se vad de säger när Gina & jag tävlar i skydd. Skämt åsido, men det är roligt att visa att de små också kan! När vi kom hem åt hon sin kvällsmat och sedan var det godnatt.
Ikväll blir det en långrunda men först måste det göras lite läxor....

image36

Idag bjuder vi på ett misslyckat, men lite roligt kort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0