Träning

Nu på förmiddagen har jag och Gina varit på brukshundsklubben med dvärgpinscher-kompisen Midas, hans "syster" Wega och deras matte. Vi började med att träna lite lydnad och jag tycker att Gina var duktig idag. Jag tränade bl.a. stanna kvar och inkallning med henne. Hon lyssnar bra och klarar av att sitta kvar även att man ser att det rycker i benen. ;-)
Nu behöver hon bara sitta kvar korta stunder men de ska successivt bli längre, matte får inte gå iväg allt för långt på en gång. På tisdag börjar grundkursen i lydnad så där lär vi lära oss en hel del, det ska bli roligt både för mig och Gina. Sedan lekte Gina och Midas en lång stund och vilken fart två DP's kan få upp! Ibland stack de iväg in i skogen men Gina var faktiskt den som först kom när vi ropade - skoj! Hon fick även busa lite med valpen Wega, 4 mån. Det var roligt. Men roligast är nog ändå att få leka dvärgpinscherlekar med en äkta dvärgpinscher!
Det ska starta allmän agilityträning på söndagarna när vädret blir bättre. Då får vi åka dit och träna. Det är ju lite synd att det inte blir någon agilitykurs denna terminen men detta blir en bra lösning på det. Det tycker nog både jag och min älskade lilla hoppglada DP vid namn Gina!


Full fart


Spanar efter Midas


Lite tjejsnack med Wega


Midas och Gina sitter still några sekunder

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0