Ett nytt år

Igår firade jag och Gina, med några andra vänner också, hos Jenny (som har labradoren Jack). Vi gick dit vid fem-tiden och redan då skjöts det några raketer men Gina reagerade inte. När klockan började närma sig tolv-slaget stannade jag inne med henne. Eftersom detta var hennes första nyårsafton visste jag inte hur hon skulle reagera mot alla raketerna. Men det gick över förväntan! Andra hundägare hade skrämt upp mig över alla möjliga skräcksenarium som kunde hända men lilla Gina reagerade inte starkare än att hon ville sitta i mitt knä. Hon firade in det nya året genom att äta fläskfilé och var himla nöjd. Det var också väldigt spännande med alla Jack's leksaker och hon kämpade länge för att släpa med ett (för)stort tuggben till sin sovplats. Nu går vi in på ett nytt år och jag hoppas att det blir lika bra som det förra.


Inte nog med detta så var det en till ny upplevelse för Gina igår - hennes första snö! På morgonen när vi gick ut hade det snöat lite under natten. I början tyckte hon att det var konstigt och ville helst inte gå på det men sedan gick det bra. Det var trots allt inte så farligt. Nu precis kom vi in från en skogstur och nu verkar hon tycka att det är spännande med något vitt slags puder på marken. Men det såg roligt ut igår när hon försökte lukta på snön för tydligen så kittlades det i den lilla nosen!


image17
Ronelkas Gina ute i sitt livs första snö


 GOTT NYTT ÅR!


Kommentarer
Postat av: Linn

Kallar du det där snö?! Hihi...;)

2008-01-10 @ 19:54:56
URL: http://www.rockysrevir.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0