Kloklippning

Jag tror inte, eller vet, att Gina inte är den enda dvärgpinschern som inte tycker om kloklippningen. Detta har vi haft problem med ända sen hon kom till oss. Det har varit skrik och mycket sprattlande för att försöka slippa undan detta "hemska". Eftersom Gina är min första hund och jag inte har klippt några hundklor innan hade jag lite problem med detta och Gina's reaktion var nästan lite obehaglig. Däremot bestämde jag mig för att detta måste bli bättre på något sätt för oss båda. Så jag fick värdefulla tips av kloka hundmänniskor och läste lite om hur man kunde lösa detta problem. Och nu äntligen, har det gett resultat. Igår när jag klippte klorna sov hon , ja ni läste rätt, hon somnade när jag gjorde det!!! Det känns oerhört skönt och jag är såklart väldigt glad!

image22

Gina med en av sina kompisar, vår katt Sickan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0