Debut

Idag, som säkert alla redan vet, har vi varit i Malmö på utställning. Dagen började rätt tidigt och sedan var det en ca. 2 h bilfärd innan vi var framme vid mässan. Gina gick i juniorklassen med 13 st till tikar. Det var ungefär 10 som åkte ut med en tvåa, och Gina var en bland dem. Ska jag vara ärlig kanske hon inte skötte sig exemplariskt på bordet. Men samtidigt förstår jag att hon blir rädd när det plötsligt kommer två stora händer från ingenstans som ska öppna munnen på henne. Så hon ryggade tillbaka, men var inte alls aggressiv, och jag fick öppna munnen på henne istället. Det är den enda anledningen jag kan komma på till att hon fick en tvåa. Men jag är ändå så stolt över henne och det ska blir roligt att se hur det kommer att gå i Hässleholm i maj. Hon är ju trots allt min lilla stjärna, oavsett ettor, tvåor och treor! Sedan var det trevlig när det kom fram ett antal DP-ägare om tyckte att hon var fin och ville fråga vad anledningen till att hon blev utskickad var. Ni kan läsa hennes omdöme under "Utställning". Sedan spenderade vi såklart lite pengar också. Gina fick både halsband, namnbricka och såklart godis. Till mig själv hittade jag ett par söta strumpor med dvärgpinschrar på. Nu när jag var ute och gick med henne i solskenet känner man verkligen hur underbart det är att ha hund!

Grattis till alla som lyckades bra idag!

image55

image56

Kommentarer
Postat av: Christer, Linda & Daphne

Hej på er

Läste att ni varit i Malmö. Kändes som det var en hård domare men så är det ibland. Det är bara fortsätta träna hantering. Vi tycker Gina är så fin och ni verkar ha mycket skoj tillsammans.

Vi ses väl i stockholm i sommar på -WW 08

Ha det gott från oss

Christer, Linda & Daphne

2008-03-16 @ 11:15:16
URL: http://123minsida.se/daffelis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0