Träning

Dagarna flyger förbi och det är redan helg. Igår var vi på brukshundsklubben med Midas och hans matte. Vi tränade lite lydnad och sedan agility. Gina tycker att det är jättekul och särskilt tunnlarna. Balansen testade vi också för första gången igår. Det gick bra men störst vikt lägger vi fortfarande på kontaktfälten. När de väl sitter lägger vi på hela momentet. Det är väldigt skönt att få lite personlig träning och oj vad det ska bli roligt att börja kursen. Bara en dryg vecka kvar nu tills den börjar. Jag tror också att vi ska åka upp till hundungdoms plan någon gång och träna där. Kan vara bra att träna på hinder som ser lite annorlunda ut, annan miljö och så.

Jag har även börjat att cykla med Gina lite smått. Har bara testat korta sträckor kopplad ännu men hon verkar tycka att det är kul. Idag cyklade jag med henne i cykelkorgen tills vi kom till en runda i skogen som är "bilfri". Där fick hon vara lös medan jag cyklade istället för att gå. På ett ställe band jag henne vid ett träd och la ut ett litet spår till henne. Det är värst vad nosen kan gå när det vädras falukorv! Har läst lite om spår och det skulle vara kul att gå någon kurs så att jag kan lära mig på rikigt. Vi får hoppas att det dyker upp något sådant.

image62

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0