Imorgon..

.. är det nationell utställning i Hässleholm som gäller! Ska bli jätteroligt och jag ser verkligen fram emot det. Jag hoppas verkligen att Gina sköter sig bra och att all denna "tandvisarträning" ger resultat. De 33 dvärgpinnarna ska vara i ring nummer 13 och Gina ska bli bedömas i ringen som samma nummer. Vi får hoppas att det vänds till vårt turnummer imorgon istället! Vädret får gärna bli fint, i varje fall uppehåll, när man har en liten vovva som helst inte sticket ut nosen om det regnar.

Annars i veckan har vi varit på agilitykursen. Jag håller på att jobba med att Gina självmant ska söka sig framåt mot hindrena. Hon är väldigt lyhörd och uppmärksam på mig så jag måste säga att hon är lätt att träna med. Nu har jag även tagit tag i träningen med att hon ska kunna vara lös bland andra hundar och människor utan att sticka till dem. Igår och i måndags gick det mycket bra, jag kunde ha henne lös under hela träningen! Hon var på väg fram mot en hund några gången men jag fick kontakt med henne alla gånger och kunde kalla in henne innan hon var framme, duktig tjej!

Nu ska vi packa inför imorgon. Håll nu tummarna för oss så får ni läsa resultat/kritik här imorgon. Ha det bra tills dess!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0