Gåsahoppet

Igår var det alltså dags för Gåsahoppet. Vi behövde inte åka förrän halv tolv så Gina kunde vila upp sig ordentligen på förmiddagen. Tävlingen hölls inomhus i en bollhall. Eftersom att det var två banor så var det även två speakers & såklart en massa hundar och människor. Det gjorde att det var rätt högljutt så det var skönt att vädret ute var toppen så att man kunde vara ute emellanåt. Det är bra att Gina slappnar av bra i sin bur & att hon sover där trots allt detta oljud. Hon var laddad igår & före banvandringen släppte jag henne på det stora fältet bakom hallen. Där träffade hon hundkompisen Denise, en tollare, från K-hamn BK som hon busade med. Sedan höll Tina min lilla buse när jag & Marie gick banan. Det var en rolig bana med mycket flyt i! Vi hade startnummer fyra, så vi fick gå direkt och vänta på vår tur.

Gina skötte sig bra i starten, hon inväntade mitt kommando och hon hoppade första hindret! Ett tag hade hon för sig att man alltid ska gå runt det.. Sedan var det hopp & tunnlar innan slalom, som även det gick bra. Efter slalomet var det ett hinder som stod rakt fram så att säga som hon sedan skulle runt för att vi nästan skulle tillbaka igen. Då var jag för otydlig & för sakta med att handla henne så där hoppade hon det hindret tillbaka också, alltså blev det en diskning där. Senare vid tunneln fick jag heja på henne och tillslut tog hon sig igenom. Åh så glad jag blev då! Dock tappade vi lite tempo där så de första hindrena efter gick lite sakta. Men hon tog sig i alla fall över och vi fick upp flytet igen. Vi tog oss i mål & jag var helt överlycklig!! Hon skötte sig SÅ bra & jag är verkligen nöjd över henne. Hon gjorde inget av de bus jag hade förväntat mig, så som att skälla på domaren eller att springa ut till en hund i publiken. Att vi diskade oss hade ingen betydan och oj vad vi har fått blodad tand nu inför de kommande tävlingarna!

En film på vårt lopp kommer så fort jag fått den, håll till godo! Så länge får ni några halvtaskiga bilder. Det var inte lätt att få några bra där inne.


Starten


Hinder 4 av 20


Nöjd matte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0