Lite träning

Idag har det varit en bra dag för Gina. Alla är ju hemma denna veckan och bara det gör allt mycket roligare! Men idag fick hon följa med mamma och en vännina att gå "Laxaleden" utmed Mörrumsån. Vädret var fint och det var en del fiskare att spana på. Gina hade tydligen busat mycket i boklöven, det tycker hon är superskoj. Särskilt om man kastar upp dem i luften för då får hon nästan fnatt och bara kutar runt runt. Hon är för söt den lilla damen!

Nu på eftermiddagen åkte vi upp till bruks och tränade agility. har inte varit där sedan i höstas så det var roligt. Jag hittade på en bana av hindrena som stod där och tränade delar för sig först och körde hela sist. Första gången tog hon säcken galant. Sedan krånglade hon två gånger så att jag fick lyfta den men efter det var det inga problem igen. Jag måste gå ganska långt bort från den och verkligen tagga henne genom att ropa, tjoa och heja på henne. Det är väldigt bra att hon inte springer ut från den utan att hon stannar där inne. Så jag är väldigt nöjd med att vi fixade den så bra till slut. Tränade även full slalom (12 pinnar) och hon tycker inte att det är superskoj och vill gärna hoppa över en i mitten men det gäller att ha henne under kontroll och se till att hon tar en. Det är inte det att hon inte vill/kan utan bara att hon vill att det ska gå snabbt, snabbare men allra helst snabbast. Så på lördag får slalomet hellre ta lite längre tid än att vi får fel på det.

Annars var det inga problem när jag körde hel bana, kontakfälten sitter och däcket på bruks har alltid fungerat. Vissa vill hon gärna hoppa igenom men jag hoppas att det ska gå bra i Malmö. Då är vi ju bara med i hoppklassen vilket innebär att balanshindrena inte är med. Det gör i och för sig inget för oss då hon tar kontaktfälten bra. Men agilityklass 1 går på fredag och jag tror att det blir bra att mjukstarta med enbart en tävling första gången. Tävlingen är inomhus och vi tävlar rätt sent på eftermiddagen så jag tror att hon kommer vara rätt trött i huvudet som det är. Ska försöka få med mig hennes bur så att hon kan vara i den. Där lugnar hon alltid ner sig och somnar även om det är fullt med oljud runt omkring henne.


Gina älskar att sola!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0