Lugnt

Igår var vi och tränade med Tina och hennes Viggo på hundungdom. Det var strålande väder och hundarna var verkligen på humör för lite agilityträning. De två går så bra ihop nu och det är roligt att se dem tillsammans. Agilitybanan har ett fårstängsel runt om och igår gick det förbi två stora hundar i varsitt flexikoppel. Gina skulle såklart kolla vilka det var och jag fick ingen kontakt med henne när jag ropade. Ägarna till hundarna släppte även ut flexit så att deras hundar kom ända fram till staketet. Lite onödigt gjort tycker jag eftersom att de såg (och hörde) att Gina stod där. Även Viggo vaktade och de två triggade verkligen upp varandra! Tillslut kom i varje fall min lilla buse & jag är glad över att hon aldrig sprang fram till de främmande hundarna.

Själva träningen gick bra. Vi byggde upp en mindre bana där slalom förekom två gånger vilket var bra eftersom att vi behöver öva på det. Gina hade fart i slalomet nu och mer eget framåtdriv. På tävlingen i lördags var jag lite väl seg som höll tillbaka henne så pass som jag gjorde där men det skyller jag på nerverna. ;-) Dock behöver vi träna mer på slalomingångarna, men det behöver man nog länge.. Säcken gick även den bra & hon börjar ta den utan det där lilla väntandet i början av den innan hon bestämmer sig för att springa igenom den ändå.

Nu ska vi bara träna lite slalom i trädgården innan söndag då det är dags för serietävling i Olofström. Det ska bli roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0