Olofström

Idag styrde jag & Tina bilen mot Olofström och serietävlingen. Vädret var inte det bästa utan det var molnigt, lite blåsigt och endast runt 5°C. Alltså inte det bästa vädret för Gina utan hon tyckte inte att det var superroligt att vara ute i det. Dock sken det upp senare inför vårt hopplopp och då blev det riktigt varmt och skönt. et var en trevlig dag & vi tackar för trevligt sällskap (som alltid)!

Vårt första lopp var i agilityklassen och det var en rätt enkel bana med raksträckor och ett lite knepigt byte. Jag gjorde inte riktigt rätt på bytet utan jag var för sakta och kom i Ginas väg. Men hon är duktig på att ändå behålla fokus då ochvi kunde lösa det. Sedan hoppade hon vid sidan av däcket och jag kan inte förstå varför hon har börjat krångla med det! Resten gick bra förrutom att hon stannade och luktade i en tunnel. Det blev allt som allt 15 fel och en ganska dålig tid pga att jag fick ta om däcket ett antal gånger och just den lilla luktningen i tunneln.

Hoppklassen gick som den förra ungefär förrutom att vi diskade oss på däcket. Hon tog säcken efter en stunds funderande även idag & här gick slalomet galant! Roligt att se framsteg på det man tränat på. När tävlingen var slut tränade jag däcket, tunnlarna och säcken. Då gick allt super efter några gånger så det är lite typiskt att det inte går bra den första gången. Gina är också ganska långsam på tävling, det ser man t.ex.på filmen från Gåsahoppet. På träningarna är det ett helt annat go i henne och mycket mer fart. Jag tror att det beror på att vi alltid tävlat på nya platser med nya hinder, lukter m.m. Så jag tror att hon kommer få upp självförtroendet & därmed farten när hon blir van vid att tävla på nya klubbar. Vi har ju bara tränat på HU & BK i Karlshamn så det är väl inte så lustigt att det blir lite speciellt nu. Vi får se hur det går på månadstävlingen på hundungdom på onsdag. Då är hon ju på "hemmaplan" så då hoppas jag att farten är med oss! Ska även träna raksträckor och lätta svängar nu ett tag där Gina själv hittar vägen. Alltid är det något som man behöver träna på men det är ju det som gör att det är så roligt! Att hon missade däcket och att hon tar lång tid på sig i säcken ser jag inte som ett stort problem då jag vet att detta kommer bli bättre & bättre ju mer vi tränar/tävlar!

Ikväll gick vi en härlig runda i skogen så Gina kunde vara lös & jag kastade boll till henne och busade. Det är härligt att så mycket liv & energi ryms i en så liten kropp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0