Veckan som gått

I onsdags var det månadstävling på HU. Gina diskade sig genom att gå vi sidan om däcket. Sedan stannade hon även i en tunnel och jag såg att hon tuggade på något. Jag fick senare reda på att det hade varit nybörjarträning före tävlingen så det låg alltså kvar godis där i. Såklart känner Gina det med sin näsa för godis...

Jag har även fått ett hemsnickrat däck som är superbra att träna på! Det är bara ett däck på en fot så alltså lär Gina sig att det är hålet man ska hoppa igenom och inte vid sidan av.

Igår tränade vi tillsammans med Tina och Marie på hundungdom. Då visade det sig att däckträningen gått framåt och hon tog det finemang alla gångerna. Hon hade hög fart och jag var jättenöjd med träningen.

Idag var det officiell tävling i Sölvesborg. Först var det hopploppet och Gina är fortfarande intresserad av nya lukter och springer med nosen i backen emellanåt. Antagligen sitter det ltie i efter löpet och så har hon väl inte riktigt vant sig vid nya tävlingsbanor ännu. Allt som allt blev det 15 fel och såklart tidsfel. Samma resultat blev det i agilityklassen. Dock är jag supernöjd med henne eftersom att hon inte så mycket som tittade åt domaren eller publiken. Jag upplevde det som att hon hade lite mer go i denna klassen men hon stannade före säcken och nosade ordentligt. Hon tog säcken i båda klasserna relativt snabbt! Det var underbart väder och sedan satt vi i solen och kollade på resterande startande. Vi träffade även två andra dvärgpinschrar och de sa också att deras hundar hade varit nosiga de första tävlingarna.

I veckan som kommer ska vi träna på farten och satsa allt på tävlingen på söndag som är på hemmaplan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0