Veterinären

Usch, idag har det inte varit en rolig dag.

Gina har haft lite flytningar de senaste dagarna och jag har trott att det bara har med löpet att göra. Men idag började hon kräkas och gjorde det runt åtta gånger. Hon var allmänt hängig och låg bara ned mellan kräkningarna. Det var riktigt obehagligt så jag ringde veterinären. När jag tillslut fick tag på en i dessa semestertider tyckte hon att vi skulle komma in och jag fick en tid på djursjukhuset i Hässleholm kl 17.45. Eftersom att varken mamma eller Jan är hemma idag tills imorgon, passande nog, fick Malin rycka ut som taxi.

När vi kom dit var Gina pigg och kräktes inte alls. Vet. såg inget på den vanliga undersökningen så vi fick röntga. Där sågs inte heller något onormalt så ett blodprov togs. Svaret på det kommer imorgon så vi får se om hon har någon infektion eller något sådant.

Jag blev livrädd när hon blev så dålig och misstänkte att det var livmodern som spökade. Det var hemskt att hålla henne när de fyllde två rör blod från hennes lilla framben. Hon skrek rätt ut ett tag, sådär hjärtskärande. Nu har hon ett litet bandage och hon är väldigt trött efter denna hemska utflykt. Gina tyckte inte om att behöva genomlida dessa hemska behandlingar...

Det är fruktansvärt när ens djur inte mår bra och jag är ändå glad för att vi åkte inte och kollade upp det. Jag skriver här när jag får reda på något om provsvaren. Förhoppningsvis visar även de på att hon är frisk. Nu ska vi gå och lägga oss, jag är helt utmattad.


Ett JÄTTESTORT tack till Malin som ställde upp! Det betyder mycket för mig.

Kommentarer
Postat av: Malin

Klart man ställer upp om man kan, om inget annat så för att stötta en svimfärdig matte :O) fast du var ju den som var uppmärksam när det gällde mina nycklar...hm...

Sov nu så gott så ska jag gå ut med mina två ligister en kvällstur...

2009-08-03 @ 22:13:18
Postat av: Gunnel o Rolf

Hej!

Vi håller tummarna för att de inte hittar något i proverna!

Pussa Gina från oss.

Gunnel o Rolf

2009-08-04 @ 10:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0