Dåligt uppdaterat

Jag får hålla med Tina om att det råder dålig uppdatering på denna blogg. Har inte så mycket att skriva om nu på vintern men lite ska väl gå att knåta ihop.

Ridhusträningen går verkligen framåt! Gina tar nu säcken utan problem. Det är som att hon helt har glömt bort tokigheterna hon hade för sig för bara ett par veckor sedan. Övriga hinder tar hon oftast felfritt och med lite finjustering på bl.a. kontaktfälten ser det ljust ut för vår kommande tävlingssäsong. Det som kommer vara det största problemet är en supernervös matte.. Men även hon ska väl lugna sig efter några gånger! Dock börjar 17 mars närma sig nu. Visserligen är det ingen "viktig" tävling men det hade känts bra om det hade gått nått sådär bra då. Hur som helst känns det mycket skönt med en mjukstart så att nerverna hinner lägga sig till den officiella 25/4. 

Fick nyss reda på av Tina att det finns en möjlighet för oss att gå fortsättningskurs i agility på hundungdom i vår. Hade varit skoj att göra det så vi får hoppas att vi kommer med på den. Har ju bara gått kurser på bruks så det vore inte fel med lite nya tankar och idéer.

Angående utställningen jag nämnde i tidigare inlägg tror jag att vi skippar den faktiskt. Jag hade tyckt att det hade varit roligt att ställa henne nu men det är nog bäst att vänta ett tag till. Någon gång ska vi minsann ut i ringarna igen! Gina är inte riktigt klar med hanteringen och jag ska börja klicka in ett självförtroende för bordet. Hon tycker inte om att stå på bordet även här hemma så det kan nog vara bra att göra henne säker där. Sedan är jag bortrest hela veckan före utställningen och det hade nog varit bra om jag hade varit hemma och tränat/aktiverat henne den veckan. Ska satsa på Ronneby i augusti om det inte kommer någon inoff emellan. Visserligen är den officiell men då ska jag vara så pass säker att hon fixar det.

Nu ska jag ut och gå en runda med min busiga lilla dvärgpinscher!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad kul att du gillade idén med kurs på HU. Vi har anmält oss nu så hoppas vi att det går vägen.



Du behöver inte känna att du ska skriva så mycket i bloggen när du skriver...bara några ord så man vet attt du är aktiv. Nåt bus hittar hon väl alltid på som går att skriva om. Det gör Viggo!

2009-02-24 @ 19:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0