Helgen

I torsdags började jag skolan igen efter ett välbehövt lov. Vem tror ni var tröttast på morgonen? Hunden. Jag fick efter många om och men ut henne från täcket (hon ligger alltid under det på nätterna) och vi började gå ner för trappan mot hallen. Jag vänder mig om och nej, ingen hund är där. Ropar på henne och efter att ha försökt peppa henne med frasen "Ska vi gå ut?!" ett antal gånger hör jag ett lunkande nerför trappan. Morgonrundan blev avklarad, dock verkade den vara för lång för Ms. Ginas tycke men vi tog oss i alla fall runt den. Sedan hann jag inte mer än att ta av kopplet innan det sa svisch. Hunden är borta. Och vart tror ni att jag hittar henne? Under täcket, nöjd och belåten. Sedan såg man inte mycket av henne mer den morgonen.


Hur som helst blev det helg fort igen och på lördagens planer stod räddningsträning i Karlshamn den här gången. Lite ruggig morgon men inte särskilt kall som tur var. Det var rätt länge sen sist vi tränade nu och jag trodde nog att hon skulle ha glömt mer än vad hon hade. Skallet var t.o.m betydligt bättre den här gången. Det vill säga att hon skällde ihållande under en längre tid. Förut har hon skällt en gång, sedan väntat en stund, skällt en gång till o.s.v. Så det det trevligt att det går framåt. Annars är det väl inte så mycket mer att säga om det. Träningen på lördag igen i Johannishus (utanför Karlskrona).



Igår startade agilityträningen i ridhus upp. Karlshamns HU arrangerar detta och det kommer att hålla på ända fram till slutet av mars! De som anmälde sig är uppdelade i fyra grupper. Vi är med i den som tränar sist och har en timmes träning. Igår var det två olika kombinationer, två halva banor kan man säga. Det var ungefär sex nya hundar för Gina, ny miljö och en del skall så jag förstår att hon var rätt stirrig. Kunde inte riktigt koncentrera sig fullt ut på mig men jag är ändå nöjd med hennes "insats". Är rätt säker på att det kommer att bli bättre för varje gång vi är där då hon blir säkrare och säkrare. Det är en väldigt bra träning inför kommande agilitytävlingar i vår, eftersom att det då är otroligt många hundar runt omkring planen och hon ska ju koncentrera sig på det hon ska göra och inget annat..

Andra planer för 2009, förutom agilitytävlingar, är att träna mycket hanteringsövningar med nya människor och förhoppningsvis göra "come back" i utställningsringarna på utställningen i Ronneby i augusti. Så sent som igår lovade jag även Tina att vi ska träna in momenten i lydnad klass 1 under året. Ska även patellaundersöka & ögonlysa henne till hösten är det tänkt. Och framförallt, det klassiska, ha superkul! Men det är minsann inte särskilt svårt med den här lilla filuren!

Det var allt för den här gången, ta hand om er så hörs vi snart!




Kommentarer
Postat av: Chris

Hej,

nu har vi precis läst era härliga mål! Underbart!

Skulle vara superkul och se lilla Gina i ringen!

LP låter också härligt - pappa Diesel är en duktig kille som skulle haft en duktig förare.. men men..



Hoppas allt är bra!

Kram Chris, pappa Diesel och de andra hundarna

2009-01-15 @ 21:59:13
URL: http://minapinnar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0