Hovmantorp

Efter en vecka i Hovmantorp bär det av till Karlshamn idag. Det har tyvärr inte varit väder för att bada så varken Gina eller jag har faktiskt inte doppat oss ännu i år! Dock var vi med och plockade blåbär härrom dagen. Nog är det lite svårframkomligt om man har en mankhöjd under 30 cm men inget är omöjligt, säger Gina som studsar fram.




Det har blivit många härliga promenader denna vecka. Varje morgon går vi en rätt lång runda i skogen som kallas "Jorden runt". Där kan Gina vara lös i stort sett hela rundan. Dock är det en kohage med ett tjugotal kor i början samt en hästhage i slutet av rundan och dessa har varit väldigt intressanta! Jag har fått koppla henne där och arbeta med henne så att hon inte ska springa in till dem. Igår gav det resultat då jag chansade på att ha henne lös när vi gick förbi, hon kikade lite på dem men brydde sig annars inte. Det är alltid så roligt när man ser resultat av sin träning och det är underbart att ha en hund som man kan ha lös så här pass mycket. Vi håller just nu på att träna på att vara lös när man möter människor. Det är allra svårast om de kommer på cykel eller joggar... Men det går framåt med träningen på det också!

Imorgon ska vi träna med Tina & Viggo på HU. Nu ska det allt bli hårdträning före Snapphanefejden i Hässleholm nästa vecka. Det är över 100 starter i small! Vi ska satsa på att bete oss på planen och behålla koncentrationen så att inte någon (sneglar på Gina) springer fram till domaren. I veckan måste jag även kolla på tävlingarna i höst och se vilka jag ska anmäla oss till. Vi ska ju även på utställning sista helgen i augusti så det måste vi också börja lägga lite energi på att träna nu, så framöver kommer alla som träffar Gina att få kolla hennes tänder och klämma & känna på henne! ;-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0