Löp, löp & löp

Här händer det inte mycket i träningsväg. Jag testade att sätta upp ett kort slalom i trädgården igår men det är precis som att löpet slår av hjärncellerna. Gina har ingen lust alls till att träna. Därför får vi istället nöja oss med långa promenader. Den lilla hunden är dock inte nöjd med att vara kopplad där hon annars brukar vara lös. Vanligtvis har jag henne mycket lös men eftersom att vi möter en del hundar så får hon vara kopplad dessa veckor. Hon lyssnar inte heller särskilt mycket på sin matte utan bryr sig bara om alla de ljuvliga dofterna som finns...

Idag var jag en runda till Karlskrona. Egentligen är jag motståndare till flexi-koppel men idag svalde jag faktiskt mitt agg mot dem och köpte mig ett på 5 meter. Vi ska ha det när vi går i skogen just där hon inte kan vara lös nu under löpet. Förhoppningsvis kommer hon tycka att det är lite bättre än att behöva gå med det vanliga kopplet! Hon fick även en ny fin matskål av stål efter att jag slagit sönder tre (!) av keramik.


En ung löp-Gina


Kommentarer
Postat av: Christin & Milla

Tack för gratulationerna :-) Trist med löp och missa tävlingar för det. M ska löpa i slutet av augusti så vi får se när det kommer i gång. Hoppas Gina blir fit-for-fight igen direkt efter löpet :-)

2009-07-30 @ 12:38:29
URL: http://milladog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0