Snapphanefejden

Att vi alltid ska ha sådan otur med vädret när vi ska tävla! När Gina och jag skulle köra första loppet öste det verkligen ner. Det gjorde att min lilla pinsch var lagom glad på mig som tvingade ut henne i detta oväder.. Hon ville inte allt springa banan. I slutet på tunnlarna riktigt stannade hon och funderade på om det inte var bäst att stanna där inne i det torra. Dock tog hon säcken supersnabbt, härligt! Hon fick upp lite fart emellanåt men annars gick det sakta, vilket jag kan förstå. Jag är otroligt nöjd att vi överhuvudtaget tog oss runt banan. Vi gick (i ordets dubbla bemärkelse) nollade men hade 18 sek tidsfel, vilket gav oss en 35:e placering.

När det var dags för agilitybanan var det äntligen uppehåll. När Gina hoppat hinder nummer två stod domaren rätt i hennes riktning, och då kan man ju inte bara låta bli att skälla lite på honom! Dock kunde jag bryta henne och hon brydde inte sig om honom mer. Av någon lustig anledning hoppade hon av balansen på vägen upp. Annars var det lite allmänt okoncentrerat och det var ingen vidare fart. Det slutade med 10 hinderfel och 13 sek tidsfel, en 43:e placering.

Jag har misstänkt att det är löp på gång de senaste dagarna men jag trodde att det skulle komma i början på nästa vecka. Dock verkar det som att hon har börjat blöda nu ikväll, så det var verkligen gränsfall om vi verkligen skulle ha tävlat idag!! Det var väl dels på grund av det som hon var ofokuserad. Så nu blir det ingen tävling på lördag tyvärr.

Istället får vi ägna oss åt annat dessa veckorna. Ska försöka komma igång med spårträningen på allvar nu. Det ser jag fram emot!

Ett STORT grattis till våra vänner som lyckats superbra på tävlingen! Vi håller tummar och tassar för er! ;-)

Kommentarer
Postat av: Tina & Viggo

Tråkigt att ni ska ha sån otur med vädret. Vilken dålig timing Gina ett par dagar kunde du väl väntat. Är ju ett tag till nästa tävling sen....

2009-07-23 @ 21:54:40
Postat av: Kajsa

Vad tråkigt att ni missar tävlingen imon =( Vi får träffas ngn dag nästa vecka =)

2009-07-24 @ 21:38:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0