Lov

Igår var vi och tränade med Kajsa & Majken på HU på morgonen. Jag var stenhård med att Gina skulle stanna kvar i starten och invänta min startsignal. Det gick bra men det krävs en del träning. Hon är så laddad och vill bara iväg nu, nu, nu! Sedan hörde Marie av sig och då hängde vi med upp till bruks för en träning till. Då körde jag kontaktfält och de sitter fint. Har inte haft några problem med de på tävling (ännu kanske) men det är ändå viktigt att träna dem. Nu arbetar jag med att få Gina ännu mer självständig i slalomet och så småning om ska vi börja träna in högerslalomet på allvar. Det känns lite tradigt att backa i träningen men det ska bli skönt när det sitter!

Jag kom på att jag skrev att jag köpt Plaque Off för några veckor sedan och lovade att berätta hur det går. Gina har fått mycket finare tänder och en godkänd andedräkt! Tänderna är inte alls gula längre.

Imorgon har jag min sista skolavslutning före studenten. Det känns jättekonstigt att jag går ut redan om ett år men det ska bli superkul! Jag har lite funderingar på vad jag vill göra där efter men vi får se hur det blir/går. På fredag åker jag och några vänner till Öland över helgen. Gina får följa med och det kommer hon nog allt tycka om. Att få mycket uppmärksamhet är det bästa som finns, såvida att det är på egna villkor...

Nu kom hon med en Lovikkavante, stolt som jag vet inte vad, och tycker att jag ska busa med henne och den. Det är konstigt vad hon hittar allt! En gång kom hon med ett fynd i form av en plastblomkruka som hon hade hittat på en skattjakt i källaren. Det är nog lika bra att jag jagar henne och fångar den där vanten nu om jag ska lyckas rädda den stackaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0