En vecka kvar

Om en vecka är det dags för vår första tävling. Visserligen en liten inofficiell månadstävling på Sölvesborgs HU. Men ändå,  det är en tävling! Ser fram emot det och det ska bli trevligt att åka dit med Tina & Viggo så att vi kan stötta och peppa varandra. Kan vara bra med lite stöd när nerverna visar sig.

I söndags var vi som vanligt på ridhusträningen. Gina var rätt trög i början, det luktar gott på marken i ridhus.. Dock fick jag upp kontakten med henne sedan och kunde arbeta lite ordentligt. Måste åka dit lite tidigare nästa gång så att jag hinner värma upp henne rejält, var stressad i söndags och kom lite sent. Det går mycket bättre när hon har kommit igång och det är onödigt att slösa tiden i ridhuset på uppvärmning. Nu är det inte många gånger kvar som vi tränar där, bara mars ut. Imorgon har jag och fyra andra hyrt ridhuset i två timmar så då blir det träna av, skoj skoj! Behöver lite hjälp med vissa detaljer av "proffsen". Skönt att kunna bolla lite idéer och få tips av fler.

Jag funderar på när Gina kommer löpa i vår. Förra året löpte hon i april, augusti & december. Varför var tredje månad?! Alltså lär nästa löp infalla just när vi ska börja tävla officiellt i april, så typiskt. Men ed tär inget att göra åt. Kommer fler tävlingar och löpet varar som tur är inte i en hel evighet.

Idag har jag studiedag och vi har varit och busat med hunden Igor. Så nu är det en trött Gina som sitter här i mitt knä. Lika bra det eftersom att jag måste plugga till kemiprovet imorgon. Inte särskilt kul..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0