GOTT, sa hunden!

Idag var det en rultig hund som kom upp till mig när jag satt med lite skolarbete. Magen var alldeles rund och go samtidigt som hon såg riktigt belåten ut. Tydligen hade hon lyckats få tag i en benfri kotlett från en tallrik på köksbordet. Uppskattat? Nej. Gott? JA! Hon är så lurig den här lilla damen vad gäller köksbordet (vi har för övrigt kökssoffa) men jag kan ju inte klandra henne. Vem hade inte unnat sig detta skrovmål när man är van vid samma torra kulor varje dag? ;-)

Ikväll är det som vanligt ridhusträning. Den sista före första tävlingen på tisdag. Vi ska ut i trädgården och träna lite slalomingångar nu innan vi ska dit. Ska försöka göra det lite varje dag nu tills det sitter ordentligt. Sedan ska vi även börja så smått med vänsterslalom. Gina tycker inte om när jag går på andra sidan slalomet men det ska vi träna på!

Annars har det inte hänt så mycket de senaste dagarna förutom långa promenader. Nästa vecka ska jag försöka komma iväg och lägga spår med henne. Var ett tag sedan och hon tycker att det är så hemskt roligt att det är synd att vi inte gör det oftare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0