Tävling

Så, nu ska det äntligen bli en liten uppdatering om veckan som gått.

I tisdags begav Tina & jag oss tillsammans med våra galningar till hundar mot Sölvesborg. Gina tyckte att det var superkul att åka dit och var lite allmänt stirrig och ville helst få hälsa på alla nya hundar som var där. Det gick dock inte matte med på så istället försökte jag få upp lite kontakt med henne genom att träna några trix. Vi byggde banan och jag & Gina fick startnummer två! Första delen av banan gick bra (inklusive slalomet) men sedan fick hon syn på att det sprang med en annan människa en bit ifrån oss. Så då var hon ju bara tvungen att springa fram till domaren, skälla lite, och sedan komma tillbaka till mig. Säcken tog hon inte så jag fick lyfta den, och däcket hoppade hon bredvid. Annars var det full fart och de övriga hindrena tog hon felfritt. Även i hoppklassen var hon framme hos domaren men hindrena där tog hon också bra. Lite stirrig så när hon kom tillbaka till mig efter besök hos domaren valde jag att sätta henne ner, stanna och göra en ny "start". Jag var lite nervös och det kan ha att göra med att Gina inte riktigt koncentrerade sig. Ny miljö och som sagt första tävlingen var det också. På det stora hela är jag nöjd med henne och jag tror att intresset för domaren kommer att lägga sig.

I torsdags var vi och tränade med Kajsa & hennes Majken på HU i Asarum. Vi tog bussen dit och Gina älskar verkligen det! Hon blir alltid så glad när vi kommer till stationen och hon viftar på svansen och drar mot varje buss hon ser. Sedan sitter hon i sätet bredvid mig och spanar på alla människor runt omkring. Särskilt spännande är det när någon ny går på eller någon går av. Vi satte upp en bana med både framför- och bakombyten. Jag körde slalomingångar med Gina och de blir bättre & bättre!

Även igår var det dags för att åka buss, dock lite längre den här gången, till Tingsryd. Så nu är vi i Hovmantorp och hälsar på över helgen. Gina busar för fullt med Elliot på snart tre år. Det fina vädret håller fortfarande i sig så idag fudnerar vi på att åka ut och grilla korv. Bra idé det där med korven, tycker Gina!

Ha en trevlig dag!


Gina & jag första gången vi träffades, 070511

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0