Träning

Idag har vi tränat i ridhuset i två hela timmar. Fick gott om tid att dels köra hel bana, dels träna de delar man behövde. Fick hjälp av Marie hur jag ska träna in högerslalom. Nu går hon oftast fint och självmant på vänsterslalomet. Dock är hon väldigt kontaktsökande och kan komma av sig på grund av det. Så jag ska försöka jobba fram ett mer självständigt framåtdriv i slalomen. Annars ska jag absoult inte klaga på att hon hela tiden söker kontakt med mig, det är perfekt då vi får ett fint samarbete av det. Gina vill ganska snabbt veta vilket hinder hon ska ta näst så jag måste jobba upp min snabbhet lite så att vi får upp ett bra och snabbt flyt.

Får officiella premiär har förresten blivit framflyttad två veckor. Nu sker debuten den 11/4 på Oxie Bk, "Gåsaloppet". Om en månad redan! Agility klass 1 anordas tyvärr dagen innan men hopp klass 1 kan vi vara med på. Det är även en agility öppen klass (inofficiell) och jag funderar på att anmäla oss till den också. Man kan lika gärna passa på när man ändå är där!

Fick tips av en att man kan ge sin tik en p-spruta för att hoppa över ett löp. Visserligen bra nu inför agilitysäsongen så att vi inte missar så mycket men jag är ändå väldigt skeptisk till förslaget. Sökte ltie på det och det verkar innebära onödiga risker.. Vad säger ni som har erfarenhet/mer kunskap om det? Är det värt att göra det en gång eller ska jag som sagt hoppa över? Lutar åt det..

I går stal Gina ett av mammas garnnystan. Hon är ju så hemskt intresserad av andra hundars päls/skägg och ska alltid kela med det så jag tror nästan att hon försökte skaffa sig egen. ;-) Hon soekade, rullade, grävde och busade med det här nystanet och resultatet går att beskåda på bilden nedan. Fårpinscher..?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0