Dålig dag

Behöver jag nämna mer än att det regnade och blåste i Sjöbo?

Gina var inte alls så laddad som hon var när vi lämnade soliga Karlshamn idag på morgonen. Till en början var det fint i Sjöbo också men lagom till min första banvandring började det regna.. Lilla hunden brydde sig först inte om det men ju mer vi var ute i det desto värre tyckte hon att det var. Jag kan hålla med, det var inte alls skönt. Första banan tog vi oss runt med 10 tidsfel och 5 onödiga hinderfel pga en vägran. Dock var det en knepig slalomingång, man skulle vända helt om och ta slalomet tillbaka men den fixade vi! Hon tog även säcken lite fortare än vanligt vilket är toppen. Tidsfelen berodde väl på att det gick rätt sakta för man måste ju lyfta på benen extra mycket när det är blött i marken och på lite omotivation.

Hoppklassen var ännu värre. Där märkte jag redan i början att hon helt enkelt inte ville. Slalomingången fixade hon dock, underbart! I säcken väntade hon ett bra tag men jag märkte att hon tvekade när hon väl bestämde sig för att gå igenom och att hon krafsade för att ta sig fram, antagligen var den lite blöt inuti och släpet rätt tungt, så jag hjälpte henne genom att lyfta den. Jag tyckte att det var lika bra för hellre det än att hon ska tveka mer på den nästa gång.

Så sammanfattningsvis en rätt kass dag men det är ändå roligt att vara på tävling med trevligt sällskap, idag i form utav Malin och Scilla.  Nu laddar vi om inför Lund nästa söndag och hoppas på ett bättre pinscherväder då!

Kommentarer
Postat av: Tina & Viggo

Synd att ni hade sån otur med vädret, regn och blåst är ju aldrig mysigt när man ska vara ute. Här har det varit ganska bra väder hela dagen. Viggo fnyser fortfarande lite men formen är finfin. Han tränade slalom med mamma igår och idag har vi tränat på att förbereda svängar med fel hand... oj vilken bra effekt det har på honom.

2009-05-16 @ 18:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0