Höör BK

Idag var det som sagt var tävling på Höör BK som gällde. Redan kl. 6.00 körde jag & Malin härifrån. Vädret blev superfint, solen sken och det fläktade lite lagom. Jag startade först i agilityklassen och på slalomet diskade vi oss. Då hade vi före dess fått en vägran vid ingången. Gina gick ur slalomet och när jag skulle ta inne henne igen (fattar inte varför jag inte gjorde om hela) så ledde jag inne henne på fel håll & då blev det en disk. Domarenfunderade dock på disken ett tag, om jag gjort rätt eller inte, och blåste när vi var mitt inne i en tunnel. Jag blev lite fundersam hur man kan diska sig inne i en tunnel eftersom att vi hade tagit rätt ingång och allt. Annars så var hon rätt seg men emellanåt fick hon upp farten. Malin sa att den var bättre än vad den varit så det är en förbättring! Det är så skönt att ha folk som ser sådant, jag kommer knappt alls ihåg vad som hände efteråt. Hon brydde sig inte heller om domaren på hela tävlingen och det är jag glad över.

Hoppklassen gick desto bättre! Där var farten mycket bättre även att det blev 6.94 s i tidsfel. Referenstiden var 36 s så det var en rätt snabb bana. Slalomingången gick perfekt! De 7 s ligger i att hon stannade en bra stund i säcken och att hon tog en stor sväng mellan två hinder. Det beror dock på mig då jag skulle varit mer tydlig där och ropat på hennes uppmärksamhet. Då hade svängen blivit betydligt mindre och vi hade sparat sekunder. De där tidsfelen gör dock inte så mycket nu då jag fick bevis på att hon kan nolla ett lopp. Hon blir säkrare på hindrena för varje tävling vi kör och då kommer ju även farten!


På promenad efter loppen


Gina kollar på agility

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0