Laddar

Vid tio åker vi till Sjöbo i Skåne för att tävla två officiella lopp. Det kommer bli en underbar dag för agility och vi är otroligt laddade! Det huvudsakliga målet idag är att inte få några tidsfel. I onsdags var det månadstäving på HU och om matte inte hade varit så dum i starten hade vi fått ett felfritt lopp utan tidsfel. Jag bar in henne på banan och tänkte att vi skulle göra en flygande start. Dock hann stackars Gina inte hinna se hindret och fokusera innan jag kommenderade henne att hoppa. Hon rev det och när jag skulle ta om det från början så hoppade hon det tillbaka, alltså disk. Men annars var jag jättenöjd med loppet och nu börjar det bli mer fart i tunnlarna! Även säcken på HU går galant, hon stannar inte inne i den innan hon springer igenom. Jag hoppas att det går lika bra på tävlingen idag, jag märker att hon vänjer sig och bli säkrare i situationen för varje gång.

Vi hörs ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0