Shopping

Idag var jag i Kristianstad och besökte äntligen djuraffären där. Har varit nära flera gånger men nu blev det äntligen av. Jag hittade ett tunt regntäcke som är perfekt då vintertäcket är för varmt. Det var även nedsatt så det blev en bra affär. Gina fick även ett nytt halsband som är lätt att knäppa av eftersom att det är snabbknäppe. Det går även att dra över huvudet som ett vanligt halvstryp. Bilden på det blev väldigt dåligt och det är knappt att man ser att det är döskallar som de vita fläckarna ska föreställa... Så nu är Gina tuff även på utsidan. ;-) Hon har börjat få lite plack/tandsten så jag passade på att köpa Plaque Off. Den första dosen slank lätt ner med kvällsmaten nu. De ska endast ha en gång om dagen på maten så även jag ska nog komma ihåg att ge henne det. Det tar 2-8 v innan man ser resultat men jag ska meddela när jag ser någon skillnad. Gina får även en Denta Stick varje dag plus att hon älskar sina tuggben, så nog ska det inte bli några tandproblem här inte. Hoppas jag i varje fall.

I veckan har vi hunnit med två träningar. Båda var fulla med fart och energi så jag hoppas verkligen att det är så även imorgon då vi tävlar i Höör. Igår tränade jag extra på slalomingångar och byte före slalom och det går bättre och bättre med det. Mitt mål för imorgon är att inte diska oss samt att inte få vägran/fel på slalomet. Sedan får vi väl se vad busen hittar på för nåt imorgon... Vi startar som etta imorgon också, det verkar vara våran siffra, så det är ju vi som sätter ribban! Förhoppningsvis så placerar man sig efter startordningen? Skämt åsido men jag hoppas att det blir två bra lopp imorgon och att vi klarar målen med tävlingen. Vi måste åka härifrån runt 6.00 så jag vet en hund som kommer vara halvt död när matte tvingar henne att gå upp! Som tur är startar vi inte förrän 9.00 och då hoppas jag att energin är laddad.

Den kennel Gina kommer ifrån, kennel Ronelkas, har fått valpar nu härrom dagen. OJ, vad det kliar i valpfingrarna när man ser dessa små söta varelser. Vi önskar er all lycka till med dem och hoppas att allt kommer gå bra. Det ska bli roligt att få följa dem.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0