GÅSAHOPPET 2010

Igår steg jag och Gina upp kl. 03.30 för att en halvtimme senare bege oss ned mot Skurup med Marie och Tina m. hundar. Vår banvandring började vid sju och det var hopploppet vi skulle köra först. Banan var rolig och hade mycket flyt tycker jag! Gina och jag startade och allt kändes superbra! Fjärde hindret var slalomet som kom efter en tunnel och i mitten av slalomet gick hon ur så jag fick visa tillbaka henne och därmed fick vi 5 fel. Jag tycker att Gina var väldigt uppmärksam på mig och lyssnade fint och sedan fortsatte vi banan utan fler fel. Dock slutade det med att vi fick 2,34 s i tidsfel. Det berodde antagligen på att det gick tid i slalomet samt att vi i övrigt inte hade jättestor fart vad jag kommer ihåg det. Jag tappar lite fokus när vi får fel och då tar det några hinder innan jag är inne i banan igen. Vi slutade på plats 12 av 41 och jag var jättenöjd med säsongens debutlopp!

Ett par timmar senare startade vi i agilityklassen. Jag tycker att det var en lite klurig bana när jag gick banvandringen och det var ett lite tufft byte efter säcken och före slalomet, då jag måste ha Gina på min vänstra sida i slalomet (än så länge). Se banskissen http://www.agif-agility.se/gamez/Banor/2010/GasaHoppet/02/Ag1.pdf
Vi gick ut som stratande nummer 35 och bytet säck/slalom gick galant! Efter slalomet skulle hon in i en tunnel som ni kan se och precis till vänster om den tunnelingången stod domaren. Gina skällde till en fyra gånger på henne men jag fick henne att gå in i tunneln och fortsätta banan och vi fick inga fel för skällandet. Vi har inte tränat kontaktfält mer än någon gång under hela vintern med de satt hyffsat! Hon gick ner och väntade tills jag gett henne klartecken att fortsätta. A'et gick dock ganska långsamt då hon alltid verkar tycka att det är ett ypperligt tillfälle att spana lite runt om kring sig när man står där uppe. Det blev dock inga skall på domaren när hon stod där och sedan gick även resten av banan felfritt. Jag var så nöjd med min lilla pinsch som lyssnade så fint på mig och inte hittade på så mycket dumheter. Vi var ett av tre ekipage som nollade loppet och slutade på en tredje plats av 48 startande och fick vår allra första pinne!! 

Efter att jag och Tina var klara gick vi ut och gick i det soliga Skåne och åt vår lunch ute i det fria. Det blir rätt stökigt och jobbigt att vara inne i en bollhall med många hundar & människor i en hel dag och då var det skönt att komma ut en stund. Eftersom Marie kör Midas i klass tre, som gick sist på dagen, fick vi vänta med att åka hem till kl 18 och då gällde det att hitta på något för att fördriva tiden. Tugga ben ansåg Gina & Viggo var en perfekt sysselsättning!

Nu ska vi fortsätta säsongen med samma glada inställning och jag hoppas att Gina fortsätter att tycka att det är lika roligt som jag! Förhoppningsvis kan jag länka en film på oss från gårdagens lopp i veckan som kommer så ni kan få se hur det såg ut. Under kategorin "Resultat" till höger kommer jag att lägga upp tävlingsresultaten denna säsongen. Jag glömde totalt bort att göra det förra året tyvärr!


Duktig Gina fick ett ben att tugga på efter loppen


Även Viggo tuggade ben och njöt i matte Tinas knä
 


Kommentarer
Postat av: Tina & Viggo

Grattis igen... så skoj att det gick så bra för er. Äntligen! Nu hoppas vi verkligen att den här säsongen fortsätter i den stilen för oss alla. Nybro nästa! Hoppas den fina våren gör oss sällskap då.

2010-04-03 @ 13:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0