Kurs

Tisdag och onsdag denna veckan har inneburit träning hela dagen! Från kl 9.30 till 16.30 har jag & Gina tillsammans med nio andra ekipage gått kurs för Annica Aller. Det har varit otroligt givande och jag har inte alls förväntat mig att få ut så mycket av kursen som jag har fått. Fler små saker som man inte har tänkt på att man gör (eller inte gör) har betytt jättemycket för hur Gina har gjort. Hon har t.ex. inte gått så snabbt i slalomet och ibland har hon gått ut (så som hon gjorde i hopploppet på Gåsahoppet) och då tipsade Annica mig om att gå närmare slalomet och Gina. Det räckte med att jag gick ca 20 cm närmare och då satte hon det mycket bättre! Vi har även fått hjälp med kontaktfälten, byten, förbereda svängar m.m. Jag kan verkligen rekommendera att gå en intensivkurs för det ger mer än vad man tror! Under eftermiddagen i onsdags var dock både jag & Gina helt slut och då tappade hon lite fokus och nosade i marken emellanåt. Det luktar väl särskilt gott i ridhus också... Det ska bli kul att testa det vi lärt oss själva nu. Jag är i Småland denna helgen så jag tänkte att jag & Gina skulle åka till Lessebos BK som bara ligger några kilometer härifrån och träna imorgon. Får bara hoppas att de har agilityhindrena ute! Sedan är det tävling i Nybro nästa helg och även det ser vi fram emot mycket. Hoppas bara att det inte regnar...

Nu har vi varit ute på en långpromenad i solen och det är riktigt härligt vårväder nu! Denna helgen ska jag njuta av de sista dagarna på påsklovet och imorgon är det endast två månader kvar till studenten!!! Helt ofattbart!


Vid påsktid förra året fanns det påskliljor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0