Löptik i huset

Jo minsann visst känner jag min lilla tik rätt.. I veckan har hon börjat löpa! Blir lagom till att kunna vara med på Gåsahoppet som det var tre veckor till igår, fredag. Hon kommer säkert vara lite snurrig i huvudet fortfarande men det ska bli roligt att ställa upp ändå så får det helt enkelt gå som det går. Gina är inte jätterolig att träna med när hon löper för hon är inte motiverad och har fokus på allt annat känns det som. Dock hoppas jag att det ska gå bra att träna lite agility! Jag tror att det går lättare än att träna in trick då det är mer action i agility. Däremot kommer hon säkert att stanna och lukta under tiden som vi tränar men det får jag leva med dessa veckor. Hade varit skönt om hon slutat med deet eviga "löptiksnosandet" till Gåsahoppet men det sitter kanske i lite tills dess.. Det återstår helt enkelt att se!

Nu håller mamma på att plocka ihop Tim's saker för idag bär det av till Mönsterås för att lämna honom hos min mormor och morfar. Där får han stanna nu några veckor tills läget är stabilt här hemma igen. Det kommer antagligen att kännas tomt med "bara" Gina igen men hon lär njuta av att få all uppmärksamhet igen!

Sista året på gymnasiet gör man ett projektarbete där man helt själv väljer vad man vill arbeta med/om. Kajsa och Annie i min klass har gjort sitt projekt om klickerträning och detta har resulterat i en jättefin, bra och informativ hemsida om ämnet. Titta gärna in där, det finns massor att lära! Själv ska jag börja träna Gina på att stå med alla fyra tassarna i en låda! Deras hemsida hittar ni här: www.klickerprojekt.wordpress.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0