Vårväder

Nu tycker jag att det har varit vår i luften de senaste dagarna. Solen har skint och det har varit plusgrader. Dock är det fortfarande kallt på nätterna så snön smälter inte bort särskilt mycket.. Nu är det riktigt härligt att gå den dagliga långpromenaden, till skillnad mot de senaste månaderna då det har varit både kallt och mörkt. Det gör så mycket att det är ljusare på morgonen när jag går morgonpromenaden, man blir lite gladare och det känns faktiskt som att det snart är vår på riktigt.

Även Gina tycker bara att det är bra att det blir varmare och att snön smälter bort. Hon är ingen vinterfantast precis så nu kommer den del av året då hon tycker om att gå ut! Hon har njutit av solen de senaste dagar då jag alltid har hittat henne liggandes i solskenet, även om det innebär att hon måste ligga på golvet (!). Damen är på gång att börja löpa och jag tror att hon börjar i veckan som kommer. Det blir bra för då är hon klar före Gåsahoppet samt att hon inte löper igen förrän mitt i sommaren då det knappt är några tävlingar. Skönt att löpet ser ut att komma så pass lägligt när det gäller agilitysäsongen! Får bara hoppas att det kommer igång nu snart också... Tim ska få åka till min mormor & morfar under tiden som Gina löper. Han kommer nog bli så bortskämd där så honom drabbar det inte. ;)

Hundarna får alltid mat runt fem på kvällarna. Gina som alltid har varit lite kräsen med maten har blivit ett matvrak sedan några månader tillbaka! Antagligen har konkurrensen med Tim en del med det att göra. För en stund sedan kom Gina upp och satte sig nedanför mig och småskällde och gjorde andra små konstiga ljud ifrån sig och klappade mig på benet med tassarna. Jag undrade vad hon höll på med tills jag kom på att jag missat att ge hundarna mat med en hel halvtimme. Katastrof om man frågar Gina.. Jag frågade Gina om hon ville ha mat och med den meningen i huvudet rusade hon ner till köket och jag tog det som ett ja.

Nu ligger hon mätt och belåten på filten i sängen och studerar den underbara solnedgången som går att beskåda från mitt fönster denna första söndagskväll i mars.



Ikväll är solnedgången lika fin som den var denna höstkväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0