Mycket som händer

För ett par helger sedan var jag & Christin på utflykt till Karlshamn/Nybro/Kosta/Tingsryd/Kivik. På lördagen tävlade vi i Nybro och Gina gick riktigt fint i hopploppet, det kändes som en bra avslutning på tävlingsäsongen. Hon fick två vägran men "bara" 2.84 s tidsfel, med tanke på att två vägran ändå tar hyffsat många sekunder. Det blev ett nollat ekipage i klassen och vi hamnade på 11:e plats. På söndagen körde vi ner till Kivik och deras årliga äppelmarknad. Sedan bar det av hem till Lund igen.


Christin (i rött) & Milla poserar framför äppeltavlan


Lite plötsligt, lite hastigt, mycket genomtänkt och väldigt efterlängtat så har jag bestämt mig för att bli med valp! Efter att ha kikat runt lite på kennlar osv dök det upp ett tillfälle där en kennel har två hanvalpar kvar (födda 17/6) och jag kunde helt enkelt inte låta bli att åka & kolla på dem! Rätt så väntat så var det två supersöta små jaktcockervalpar. Om en vecka hämtar jag hem lille Sinus. Ska bli spännande & mysigt! Dock är min mamma mindre exalterad och tycker att det är mycket jobbigare med två hundar än en, men jag hoppas att det kommer att gå bra. Var och köpte en hundbädd till honom igår och lilla Gina fick ett fårskinn (som hon får börja använda först efter det nuvarande löpet..).

Det blir nog Ginas sista löp för jag har bestämt mig för att kastrera henne. Hon löper så pass ofta som tre gånger om året och det förstör en hel del träning & tävling (hon blir alldeles snurrig i det lilla hundhuvudet när hon löper) och sedan så är ju Sinus en hane och Gina ska ändå aldrig ha några valpar. Så det ska bli rätt skönt att slippa det! Man ska ju kastrera mitt emellan två löp så därför får det bli efter nyår någon gång, när jag kan vara hemma med henne.


Sinus (till höger) & hans kullbror för ett antal veckor sedan


Kommentarer
Postat av: Tina & Viggo

Skoj att ha fått hjälpa till med namngivningen av det lilla livet!!! Jag som älskar att leta namn. Ska bli skoj att träffa den lille cockern framöver...



Denna gången kom ju löpet lägligt i alla fall! Efter tävlingssäsongen...

2010-10-07 @ 18:48:52
Postat av: Julia

Ja, tack för tipset! :) Vi får se till att träffas snart! Mamma är inte överförtjust i valpskaffandet så jag får se när jag kommer till Karlshamn nästa gång.. Men vi hörs :) Lycka till på lördag!!

2010-10-07 @ 21:37:31
Postat av: Gunnel o Rolf

Grattis till tillökningen! Det blir säkert jättekul för Gina att få en liten kompis!



Gunnel o Rolf

2010-10-08 @ 18:05:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0