Några dagar kvar...

... i valpfrihet! På torsdag kl 8.30 ska jag vara i Bromölla och hämta den lille killen Sinus. Igår var jag där och hälsade på och OJ vad stor han hade blivit bara på en vecka! Det händer mycket i den åldern. Nu har jag köpt honom en canvasbur som är smidig att ta med. Han har även fått en fin grön bädd men när jag köpte den fick jag dåligt samvete över att jag inte köpte något till Gina, så då fick jag köpa ett fårskinn till henne... Så när hon har slutat löpa ligger det ett mysigt fårskinn & väntar på henne. Det tror jag allt att hon kommer älska!

Sinus uppfödare visade mig även hur han börjar med träningen och det var mycekt givande! Det är helt otroligt hur snabbt de tar upp det man gör. Jag är även fascinerad av apportlusten som finns i generna, det ska bli mycket roligt att jobba med honom! Vi har kommit mer på en valpkurs som är speciellt inriktad på retriver-/spanielraser som börjar den 24/10, så där kommer nog både jag & Sinus lära oss massor!

Förhoppningsvis avslutar Gina sitt löp denna veckan så att vi kan vara med på Lunds klubbmästerskap på söndag! Det hade varit roligt att köra ordentliga banor för hon känns verkligen taggad & rolig att köra med på kurstillfällena.

Nu ska jag handla, laga mat, städa & sen blir det långpromenad med hundarna! Jag lovar bilder på Sinus & hundarna snart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0